Är din leverantörskedja cybersäker?

Oktober är EU:s informationssäkerhetsmånad. Exsitec, Silf och Seclight samarbetar för att sprida kunskap om informationssäkerhet inom inköp och logistik. Ta del av det förinspelade webbinariet i länken nedan.

Webbinarium om IT-säkerhet

Informationssäkerhet inom inköp och logistik

Exsitec och Silf bjuder in till ett förinspelat webbinarium där vi tillsammans med informations- och cybersäkerhetsspecialisten Nina Gundemark från Seclight går igenom de mest aktuella utmaningarna för inköp- och logistikorganisationer. Webbinariet leds av Jonas Baker från Exsitec.

Under webinaret får du bland annat ta del av:

  • Aktuella hotbilder – vilka risker ser vi idag mot logistikflöden?
  • NIS2-direktivet – vad innebär det i praktiken för inköpsorganisationer?
  • Vanliga sårbarheter – vilka fallgropar möter företag inom inköp och logistik?
  • Konkreta åtgärder – hur kan företag snabbt och effektivt stärka sin säkerhet?
  • Praktiska tips – första stegen för att skydda dina leverantörskedjor och flöden.

Se webbinariet här:

Om informationssäkerhetsmånaden

Oktober är EU:s informationssäkerhetsmånad (European Cyber Security Month - ECSM) och arrangeras av EU:s byrå för nät- och informationssäkerhet (Enisa).

Syftet är att öka medvetenhet om informations- och cybersäkerhetsfrågor hos allmänheten och hos företag. EU:s informationssäkerhetsmånad har funnits sedan 2012 och Sverige har deltagit genom MSB i ett antal år. MSB och Polisen ihop med andra offentliga och privata aktörer driver kampanjen ”Tänk säkert”, som i år har temat ”Säkrare på nätet”.

🔗 Informationssäkerhetsmånaden på Cyber security months webbplats. 

🔗 Informationssäkerhetsmånaden på Myndigheten för samhällskydd och beredskaps webbplats.

Prenumerera på Silfs nyhetsbrev

Silf insight - silf nyheter - prenumerera Registrera dig för att få våra utskick med erbjudanden, nyhetsuppdateringar om inköp, logistik och supply chain m.m. Läs mer om Prenumerera på Silfs nyhetsbrev

LiveAkademin

Utvecklas i takt med branschen. LiveAkademin är för dig som jobbar med inköp, upphandling eller logistik – och vill växa i din roll. Varje månad deltar du i digitala livepass, får personlig rådgivning och tillgång till praktiska verktyg som gör skillnad i din vardag. Läs mer om LiveAkademin