AI naturlig del inom inköp & logistik - 6/10

Välkommen på webinar den 6 oktober med start kl. 8.00.

Holger och Hilda - två AI robotar hos Maersk

Maersk Procurement har lång erfarenhet av att integrera två AI robotar, Holger och Hilda, inom inköp och logistik.

Välkommen på ett spännande och inspirerande event om hur algoritmer och digitalisering förändrar Procurement – men vad händer när vi automatiserat våra nuvarande arbetsuppgifter? Hur kommer inköp att skapa värde i framtiden?

Lars Andersson, Procurement Platform Owner, delar med sig om Maersk lärdomar från digitaliseringsresan:

  • Vilka fördelar som ni har fått
  • Vilka aktiviteter kan automatisers?
  • Hur påverkas resten av organisationen?
  • Men vad händer sen? Behöver inköp omvärdera sin ”Unique Selling Point”?
  • Hur kan inköp skapa värde för slutkunden?

 

Lars - Maersk

Holger AI - Maersk

 

 

 

 

 

Lars Andersson, Platform Owner, Maersk och AI roboten Holger

Anmälan 

Vid denna medlemsaktivitet deltar du som medlem kostnadsfritt. Icke medlemmar betalar 250 SEK ink. moms. Swisha på: 123 140 65 78 och ange ditt namn och event.

Passa på att bli medlem! (2 850 SEK ex. moms/år)
Föreningen underlättar nu för dig som medlem genom att du nu kan betala ditt medlemskap via Swish. 

Plats bokas efter principen först till kvarn. Passa på att göra en tidig anmälan (begränsat antal platser). Anmälan senast 4 oktober. Kallelse med länk skickas ut några dagar innan.

Välkommen!

Evenemangsinfo

Webinar

Datum: 6 oktober
Tid: 08:00 - 09:30
Pris: Kostnadsfri medlemsaktivitet
Plats: Webinar

Kontakt

Anna Sjöblom
Kanslichef föreningen

Telefon: 070-024 35 90
E-post: anna.sjoblom@silf.se