Datadrivet inköp och produkturval - 15/6

Välkommen på webinar den 15 juni med start kl. 8.00.

Hur man väljer ut rätt sortiment utifrån efterfrågan och marknadsmarginal

Detta är ett webinar som riktar sig brett men där den direkta nyttan främst är inom retail eller tillverkade företag där de egna eller konkurrerande produkter säljs via ehandel.

Med hjälp av skrapad data ifrån marknadsplatser (Amazon/google shopping) konkurrenter och befintliga ÅF kan man ta kvalitativa beslut grundade på data om bla:

  • Vilket produktsortiment man saknar.
  • Hur prissätter konkurrerande varumärken sina produkter
  • Hur man kan prissätta sina produkter emot ett marknadspris 
  • Vilket inköpspris behöver man ha när man tar fram nya produktförslag
  • Vilka produkter som man har ”fel” inköpspriser på.
  • Vilka produkter som är mest/minst pris & konkurrent utsatta. 
  • Vilka produkter är förstödrda av kampanjer (vid förhandling)
  • Vilka företag eller konkurrenter förstör prisbilden (Vid förhandling) 

Talare:

Martin Granberg

  • Head of Strategy (CSO) Priceindx.com
  • Int. Civilekonom, 17 år Inköp/EMV (6 år i Kina)
  • Pris &sortimentstrategier sedan 2015
  • Certifierad Styrelseledamot
  • Diplomerad SamtalsCoach
  • Ehandels Krönikör


Kontakt: 

Martin Granberg på LinkedIn

Anmälan 

Vid denna medlemsaktivitet deltar du som medlem kostnadsfritt. Icke medlemmar betalar 250 SEK ink. moms. Swisha på: 123 140 65 78 och ange ditt namn och event.

Passa på att bli medlem! (1 800 SEK ex. moms/år)
Föreningen underlättar nu för dig som medlem genom att du nu kan betala ditt medlemskap via Swish. 

Plats bokas efter principen först till kvarn. Passa på att göra en tidig anmälan (begränsat antal platser). Anmälan senast 13 juni. Kallelse med länk skickas ut några dagar innan.

Välkommen!

Evenemangsinfo

Boka

Webinar

Datum: 15 juni
Tid: 08:00 - 09:00
Pris: Kostnadsfri medlemsaktivitet
Plats: Webinar

Kontakt

Anna Sjöblom
Kanslichef föreningen

Telefon: 070-024 35 90
E-post: anna.sjoblom@silf.se