Kvalitetspolicy – Silf

Silf Competence AB har en kvalitetsförsäkran till sina kunder genom ständiga förbättringar då vi mäter och följer upp att vi:

  • erbjuder bra kundnytta till en rimlig kostnad

  • följer lagar, förordningar och andra relevanta krav

  • håller vad vi lovar och ger nöjd kundgaranti
    (Beskrivs i allmänna villkor på Silfs web)

  • erbjuder deltagare rätt utbildning för varje behov
    (ex. genom egna erfarna kompetensrådgivare som vägleder till rätt kurs)

  • bidrar till samhällsutvecklingen genom kompetens och utveckling 
    (ex. Silf är idéburna och finns enkom till för att vidareutveckla professionerna inköp och logistik)

  • värnar hållbarhet i såväl affär som miljö
    (ex. Miljöcertifierade enligt Svensk Miljöbas)

  • äger och utvecklar det egna kursutbudet för ständiga förbättringar och kundkrav

  • tillhandahåller minst 3 lärare/volymkurs för leverans

  • levererar minimum 4.0 på en 5 gradig skala
    (Silf levererar på årsbasis över 4.0 i snitt för helheten för alla tjänster)

  • Certifieringsprogram som är internationellt erkända
    (ex. Silf är med och driver innehållet i den internationella standarden för ELA och IFPSM i respektive kategori Inköp/Upphandling/Logistik)

  • arbetar med ständiga förbättringar för både verksamhet och kurs
    (ex. Silf arbetar aktivt med verksamhetsstyrningen genom ”Lean Business plan”)

  • identifierar ev. kvalitetsbrister som hanteras av högsta ledning

Godkänd av Sofia Andersson, VD
2024