Hur vi interagerar i den digitala världen - 27/8

Välkommen till nätverksträff digitalt den 27 augusti juni kl. 08.30 om "Hur vi interagerar i den digitala världen"

Nätverket: Kvinnliga strategiska inköpare

Vi startar förmiddagen med en träff online med digitalt mingel, presentation och diskussion mellan kl. 08.30- ca 10.00. 

Nätverksträff om: Hur vi interagerar i den digitala världen

På denna träff tar vi upp hur vi interagerar med varandra i den digitala världen, hur vi arbetar idag och hur vi ser att vi kommer att sköta vårt arbete framöver. Vi tar upp hur det är förknippat med vårt inköpsrelaterade arbete, integration med leverantörer, uppföljning av leverantörer och utvärdering av nya leverantörer, både nu när vi inte kan träffas fysiskt men även framåt, då vi sannolikt kommer att arbeta annorlunda efter covid-19.

Nätverksträffen startar med en kortare presentation av Elin Nilsson som precis har haft några studenter som studerat detta nu som examensarbete och hon kommer att dra lite utifrån deras studie och vad den visade. 

Förmiddagens program

Kl. 08.30-08.45 Incheckning och digitalt mingel
Kl. 08.45-10.00 Presentation av Elin Nilsson kring resultat från hennes studenters studie i ämnet, sen delar vi upp oss i grupper för diskussion. 
Kl. 10.00 Avslut

Elin Nilsson

Elin Nilsson - Hur vi interagerar i den digitala världen

Elin Nilsson forskar och undervisar på Handelshögskolan vid Umeå Universitet med ett fokus på konsumentbeteende, handel och digitalisering. Är programsamordnare för Civilekonomprogrammet med inriktning mot handel och logistik samt Civilekonomprogrammet med inriktning mot service management vilket innebär ansvar för utvecklingen och kvalitén på programmen. Hon disputerade med avhandlingen ”Where to shop – understanding consumers choice of grocery stores” där fokus var hur konsumenter väljer butiker och hur olika situationer påverkar deras val. Efter disputationen erhöll Elin ett post-doc stipendium från Handelsrådet för att studera konsumenters attityder till digital-interaktion (som tex. gamification) och hur detta påverkar konsumenternas köpbeteende.


Anmälan

Aktiviteten är kostnadsfri och endast för medlemmar i nätverksgruppen "Kvinnliga strategiska inköpare".

Senast den 24 augusti vill vi ha din anmälan. Kallelse med länk skickas ut någon dag innan eventet.

Välkommen!

Evenemangsinfo

Nätverksträff

Datum: 27 augusti
Tid: 08:30 - 10:00
Pris: Kostnadsfri nätverksaktivitet, endast medlemmar
Plats: Online (p.g.a. pandemin)

Kontakt

Anna Sjöblom
Kanslichef föreningen

Telefon: 08-752 16 92
E-post: anna.sjoblom@silf.se